header image Flexa

Flexa

Flexa

Yes, al in 1923 werd de basis gelegd voor de hedendaagse doe-het-zelf-markt en in 1955 werd Tjallema Flexa Plastic Enamel op de markt gebracht. Het verfmerk Flexa is vanaf dan een feit. Nu, bijna 70 jaar later, is Flexa onderdeel van het wereldwijd opererende AkzoNobel. Ondanks de leeftijd is Flexa jong van geest en de trendsetter in kleur en interieur. 

Logo Flexa LetsColour
Flexa Pure collectie

Flexa & AVM

Eén van onze kleurrijkste klanten is Flexa. Het consumentenmerk dat kleur, verf en mode weet te combineren en dat al doet sinds 1974 met de Haute Couleur in samenwerking met couturier Frans Molenaar. Met meer dan 55.000 kleuren in haar database, de continue jacht naar meer kleur, vernieuwing en het zetten van trend is Flexa voor ons een ultieme klant en dragen we bij om alles te vangen in prachtige creaties in print en online, kleurschakeringen, benamingen, slogans en campagnes. 

Schilderen is een feest en daar helpt iedereen aan mee

Krachtige positionering en productontwikkeling

Flexa gaat iedere keer de uitdaging aan om te vernieuwen en dat uit zich onder meer in prachtige initiatieven als:
Flexa Creations – brengt je muren tot leven met zeer goed reinigbare muurverven en -lakken
Pure by Flexa Colorlab® – kleurenpalet met klassieke kleuren gecombineerd met moderne tonen
Flexa Easycare – matte en duurzaam gekleurde muurverven in ruimtes die veel gebruikt worden
Flexa Mooi Makkelijk – grondverf en lak in één
Flexa Strak – voor een strakke afwerking, binnen en buiten

Flexa Brochure

Van deze puzzel houden wij

Prachtige kleurenpaletten, sterke merkpositionering en tevreden klanten die thuis direct aan de slag kunnen met goed te hanteren verf, die doet wat het zegt en waarin je iedere sfeer kunt creëren waar jij behoefte aan hebt. Alle uitingen die hierop inspelen zijn als een puzzel die passend moet zijn, waarin beelden worden in- en omgekleurd, kleuren bepaald, titels worden vergroot en statements onderstreept. Van deze puzzel houden wij.

The future van kleur

Trendsetter wordt je niet zomaar, het vraagt veel onderzoek, in contact zijn met de markt, het bezoeken van internationale beurzen als Salone del Mobile in Milaan en veel ervaring en kennis. Ieder jaar loopt Flexa weer internationaal een jaar voorop en kiest de kleur die centraal staat voor de gemoedstoestand die ons als consument bezighoudt en ons omarmt in onze behoeften.

Flexa ColourFutures Image Collection

Al 20 jaar!

20 jaar het ColourFutures boek en de brochure. En nu dan ook een verzamelboek van de afgelopen 20 jaar. Damn. Wat een rijkdom en wat een werk. Chapeau aan het onderzoeksteam. De kleurexperts die niet voor iets anders gaan dan voor een beleving.

ColourFutures Flexa 03
ColourFutures Flexa 04
Category:
Date: