Concept

Concept

An idea lives on

Een concept is het creatieve zaadje dat gepland wordt waarop de rest van de communicatie-uiting(en) worden gebouwd. Het moet prikkelen, verrassen, aansluiten en verbinden. Conversie verhogen en je merk versterken. Het is nieuw; een startpunt voor jouw corporate identity, huisstijl, campagne, website, video etc. Eén van de allerleukste dingen om te doen in ons vak, is het tot leven brengen van een idee.

Nationale borg Sail

Nationale Borg

In de fase van overname door Liberty, had het oer-Nederlandse Nationale Borg nog een boottocht op de Hydrograaf tijdens Sail op de eventkalender staan. Het samensmelten van oud en nieuw in combinatie met de nautische elementen van Sail Amsterdam. De zoektocht naar een verfrissende uitnodiging voor klanten en relaties. 

Moongro

In de startblokken voor een flinke launch, nieuwe investeringen en een huisstijl die een duidelijke refresh nodig had sprongen wij in met het concepting, en een verfrissing. Briefing met kenmerken als Coolblue, KLM, helder, fris en toekomstgericht ontwikkelden wij een concept en huisstijl dat de jonge dynamische talenten aantrekt en de klant en prospect het vertrouwen geeft om aan te sluiten. Inmiddels is de Gro(w) helemaal over the Moon! Ze gaan als een speer.

Moongro concept image

HR Community

Prachtig om een organogram te vertalen naar een fris concept in huisstijl en uitingen. Overkoepelende elementen die zich terug vinden in het logo van de diverse business units met hun eigen expertise. Stapsgewijs is er een weg gezocht naar de heldere abstractie waar de eigenaar zich direct in wist te herkennen, met kleurenpaletten die uniek en toch eenduidig zijn. De vogel die een vlucht neemt, met een duidelijke vorm en koers. To the point. Meer dan 80.000 leden sloten zich graag hierbij aan. 

The Community Building Group
HRCommunity Logo progress
Data science lab folder mockup image

Data Science Lab

Young, data driven en gedreven: dat is de formule van Data Science Lab. De missie en visie helder neerzetten was het idee. Het concept kreeg vorm in een infographic waar alle facetten van het lab werden aangeraakt op een ludieke, informerende manier die direct informeert en makkelijk leest. Deze infographic kon in print, online en interactief verder worden uitgerold. 

DataScienceLab - Logo
Data science lab folder mockup image

PBN

Concepten en PBN gaan hand in hand. Voor websites, campagnes, iedere nieuwe activiteit: Aan ideeën nooit geen gebrek. En dat betekent altijd knallen en logo’s maken, kleuren kiezen, iconen, fotografie en websites. Voor iedere activiteit een andere sprekende identiteit. Als een Netflix-keuzemenu moet de klant zijn weg kunnen vinden en keuzes maken. Wat spreekt aan, wat gaan je verder bekijken zodat jouw team een boost krijgt. Dit geeft ons iedere keer weer een enorme creatieve boost.

PBN Online portals

Het logo van PBN is opzet met krachtige hoeken en herkenbare kleuren. We hebben de corporate identiteit ook gemoderniseerd met ronde hoeken die een boldere statement maken, en het merk nog verder versterkt in haar kenwaarden van onder meer verbinden en vernieuwen (van het team, de geest en de organisatie). We hebben dit verder doorgevoerd in het hele palet aan activiteiten. Nergens mag het niet duidelijk zijn dat PBN de afzender is. De diverse locaties hebben zelfs hun eigen illustraties als onderdeel van hun verhaal.

PBN Boostcamp - logo concept
PBN Boostcamp - logo concept
PBN Boostcamp - logo concept
PBN Boostcamp - logo concept
PBN Boostcamp - logo concept
PBN logo collection