Hoe vertaal je jouw huisstijl naar digitale en online toepassingen?

Je kijkt anders, je leest anders, de mogelijkheden zijn digitaal en online anders. Daarom is het belangrijk dat je samenwerkt met mensen die daar verstand van hebben. En laten wij dat nu net zijn … ehm. Het is zo fijn als de ‘mediacirkel’ rond wordt gemaakt, het verhaal daarmee compleet en je dezelfde boodschap in print als online weet te vertellen.

Digitaal werkt, maar maak keuzes

Ontdek wat online voor jouw in petto heeft. Denk daarbij aan het gebruik van beeld, animaties, online video, Whatsapp berichten, e-mail marketing, applicaties, de mogelijkheden zijn oneindig. Maak hier dan ook gebruik van. Uiteraard wel passend bij jouw doelgroep en geschikt voor jouw onderneming. Maak dus ook keuzes! Ook als het aankomt op social media. Niet alles hoeft en niet alles past.

Veelgestelde vragen over digitale en online toepassingen

Op basis van onze ervaring met verschillende projecten zijn er een aantal terugkerende vragen die klanten aan ons stellen. Onderstaand treft u de meest gestelde vragen aan.

Responsive, SEO, HTML5, apps en meer van dat soort dingen

Online is er een heel andere taal. DigiTAAL. Een taal die voor je kan werken in het uitbreiden van je huisstijl-communicatiemiddelen van drukwerk naar digitale toepassingen. We spreken de taal allemaal wel een beetje, maar ook hierin heb je expertise en mensen die het echt vloeiend spreken. Wel zo makkelijk en efficiënt. We bekijken graag samen met jou wat de digitale en online mogelijkheden zijn. Zodanig dat het past binnen jullie huisstijl en voldoet aan de merkbeleving.

Is het je website ontwerpen en/of bouwen? Het optimaliseren van je website met een goede SEO- en contentstrategie? Een applicatie maken of een online direct mail? Een online campagne? Als ontwerpers, coders en strategen helpen wij je graag.

Welke verschillen zijn er tussen de drukwerk- en online toepassingen?

Drukwerk zijn statische communicatiemiddelen. Layout/opmaak en indeling liggen vast en de voorbereiding en productie van drukwerk verloopt volgens de bekende paden en afspraken over kleuren, lettergrootte, papier en afwerking. Verder is er sprake van een eenduidig gebruik en de volgorde van informatievoorziening ligt vast. De online communicatie vereist een andere aanpak. Het is vaak interactieve informatie en de ontvanger heeft de mogelijkheid om zelf keuzes te maken in het aanbod van informatie en de grootte van tekst en beeld. Kleuren en letters op het beeldscherm komen anders over dan op papier. Toepasssingen van de huisstijluitingen op drukwerk en online worden in een huisstijlhandboek vastgelegd.

Kan een bestaande huisstijl goed uitgebreid worden met online middelen?

Op basis van de basiselementen van de huisstijl met o.a. het logo/schrijfwijze, kleur- en gebruik lettertypes, fotografie, stramienen voor drukwerk kan er ook een vertaling gemaakt worden naar online toepassingen. We gaan creatief om met de technische mogelijkheden van de diverse platformen om uw huisstijl ook online goed toe te passen.

Wat kunt u vinden in een huisstijlhandboek?

In een huisstijlhandboek wordt de complete huisstijl vastgelegd. Het logo, de kleuren, typografie en het gebruik van alle middelen worden in detail omschreven. Dit overzicht zorgt ervoor dat het gebruik van de huisstijl consistent blijft. AVM Moment Design werkt met een online-huisstijlhandboek dat altijd voor de klant toegankelijk is. Als er in de toekomst extra middelen komen, kan het handboek direct aangepast worden, zodat het altijd up-to-date is. De klant behoudt overzicht van al zijn of haar middelen en de informatie over de huisstijl.

Worden mijn nieuwe middelen ook gedocumenteerd in een huisstijlhandboek?

Jazeker. Moment Design maakt in het begin een analyse van de bestaande huisstijl. We kijken hoe de huisstijl is toegepast en onderzoeken welke extra middelen er gemaakt kunnen worden. Mocht er al een huisstijlhandboek bestaan, dan kunnen we deze handleiding goed inlezen en gebruiken om wegwijs te worden in de bestaande huisstijl. Het bestaande huisstijlhandboek kunnen we aanpassen en uitbreiden met alle nieuwe onderdelen.

Wat houdt het werken met SEO in?

Allereerst de betekenis: Search Engine Optimalisation. Onder andere aan Google laten weten dat je een website hebt. Maar voornamelijk hoe je gevonden wordt is belangrijk. Relevante trefwoorden en combinaties van woorden die je gebruikt bepalen de resultaten in een zoekmachine. Moment Design kan zorg dragen voor een goede zoekmachine-optimalisatie.

Hoe kunnen we het beste de SEO en de content voor u optimaliseren?

Avm Moment Design kan een goede online marketingstrategie voor u verrichten. We kunnen drie onderzoeken doen voor een goede zoekmachine optimalisatie. In de eerste fase van het ontwerpen van een website denken we al na over de indeling, structuur en inhoud. De content en het trefwoordensysteem kan daarop geschreven worden. Het creëren van verwijzingen naar je website (linkbuilding). Daarnaast controleren, analyseren en monitoren we de website. De rapportage bepaalt waar we eventueel nog stappen kunnen maken voor een goede optimalisatie.

Moet ik mijn huisstijl aanpassen als ik meer doelgroepen wil bereiken?

De huisstijl is altijd gebaseerd op de kernwaarden van het bedrijf en de daarbij behorende doelgroepen. Afhankelijk van de grootte van wijzigingen kan een huisstijl aangepast worden. De verandering van het logo is meestal niet wenselijk. Veelal kan worden volstaan met de restyling van een aantal basiselementen.

Geïnspireerd om met ons samen te werken?

Wil je meer informatie over onze producten en diensten of gewoon even sparren over jouw positionering of communicatievraag? Neem dan contact op met Sanja Lucardie. Zij helpt je graag verder.