Campagnes en het activeren van je doelgroep vraagt om een sterk (visueel) verhaal.

Of je nu een product lanceert, een super actie hebt of een evenement organiseert, je wilt het aankondigen met een bang! Eentje die de boodschap laat klinken en het aantrekkelijk maakt voor je doelgroep om te aankoop over te gaan.

Online buzz

Het liefst creëer je een online buzz die tot de nieuwerwetse mond-tot-mond reclame leidt. Je wilt interactie en in gesprek met je jouw publiek, maar vooral ook dat ze je merk waarderen, tot aankoop overgaan of naar het festival komen. Dat vraagt om een goed (visueel) verhaal. Dat naast attractief beeld ook vraagt om goede marketing en het inzetten van diverse online kanalen.

Het gemak dient ook nog eens de mens. Online kaarten kopen, producten bestellen, meedoen aan prijsvragen. Ook dat kan je technische allemaal realiseren.

Wij leven ons in in jouw vraag en de behoeftes van de doelgroep. Wij denken met je mee over de juiste strategie die past bij de gewenste doelstelling. Hoe kan je bijvoorbeeld het animo vergroten van je evenement? Hoe kan je je merkbeleving vergroten? Wat werkt om het nieuwe product succesvol te lanceren. Benieuwd hoe we jouw doelstellingen beter kunnen bereiken door het activeren van jouw doelgroep?

Veelgestelde vragen over campagnes en activeren

Op basis van onze ervaring met verschillende projecten zijn er een aantal terugkerende vragen die klanten aan ons stellen. Onderstaand treft u de meest gestelde vragen aan.

Hoe komen we aan de goede informatie om de juiste doelgroep te bereiken en hun wensen te begrijpen?

Een eerste vereiste is te zorgen voor de juiste analyse en omschrijving van de boodschap; wat wil je aan deze doelgroep vertellen. Samen spreken we goed het commerciële doel, maar ook de uitstraling, het verhaal van de campagne door.Hierna maken wij een conceptvoorstel. Dit is het verhaal van de boodschap vertaald in tekst, beeld en kleur dat aansluit bij de belevingswereld van deze doelgroep.

Welke online platforms moeten er gekozen worden om een specifieke doelgroep te bereiken?

Online media is belangrijk, niet langer alleen bij een jongere doelgroep, maar in alle lagen van de bevolking. Het is een communicatievorm waar het niet alleen over informeren gaat, maar waar het draait om dialoog en interactie. Elk platform zal anders ingezet worden. Instagram voornamelijk voor de beleving van de campagne door beelden of illustraties te delen. Facebook voor acties, interactie en dialoog met de doelgroep. Twitter meer voor de snelle relevante berichtgeving over een campagne. Afhankelijk van je doelgroep kies je het platform of de combinatie ervan.

Ik wil geen eenmalige campagne, maar een opzet voor de langere termijn. Hoe kan dat gerealiseerd worden?

De campagnesite kan met regelmaat bijgewerkt worden en van nieuwe informatie voorzien zodat het actueel blijft. De stijl van de campagne blijft herkenbaar maar wordt op verschillende manieren ingezet, afhankelijk van de belevingswereld en de actualiteit van dat moment. Daardoor blijft de doelgroep geïnteresseerd en wordt het een bekende en vertrouwde bron van informatie.

Andere doelgroepen die een geheel eigen aanpak behoeven.

Voor bijvoorbeeld senioren gelden weer andere regels om tot een succesvolle campagne te komen dan voor jongeren. Kies daarom het platform, de juiste look-and-feel, muziek en beelden die passen bij jouw doelgroep. Essentieel is te weten wat hen aanspreekt en hoe zij dingen bejegenen. Wij kunnen daarin adviseren.

Hoe weten we of een campagne aanslaat?

Gelukkig kan je online een heleboel meten en testen en daardoor ook bijstellen. Uiteraard is kwalitatief of kwantitatief meten en navraag doen bij de doelgroep nog steeds een geijkte methode. Bij voorkeur na een zogenoemde nul-meting: dezelfde meting uitvoeren voordat de campagne is gevoerd. Soms hoeft het ook niet zo moeilijk te zijn. Is een festival uitverkocht of is de omzet gestegen van het gelanceerde product, dan zeggen wij amen en bingo!

Moet ik mijn huisstijl aanpassen als ik meer doelgroepen wil bereiken?

Een campagne moet in basis passen bij binnen een huisstijl. Hier zitten een gedachte achter en is altijd gebaseerd op de kernwaarden van het bedrijf en de daarbij behorende doelgroepen. Soms maakt het maken van een campagne echter een nieuwe energie los waardoor een verfrissing van de huisstijl wenselijk kan zijn en dat kan liggen in een restyling van een aantal basiselementen.

Geïnspireerd om met ons samen te werken?

Wilt u meer informatie over onze producten en diensten of gewoon even sparren over uw positionering of communicatievraag? Neem dan contact op met Sanja Lucardie. Zij helpt u graag verder.