Hoe kan ik het bedrijfsimago en corporate identity van mijn bedrijf op de juiste manier visualiseren en hoe kan deze visualisatie het imago versterken?

Van analyse en concept naar ontwerp en vormgeving. Deze werkwijze staat bij ons garant voor een succesvol resultaat. We zoeken naar de juiste visualisering van de identiteit van jouw bedrijf dat past bij de kernwaarden van je onderneming en aansluit bij de doelgroep. Welke kernwaarden zijn belangrijk en hoe komt dit terug in de huisstijl? Het zijn de bouwstenen voor het fundament van de corporate identity van jouw onderneming.

Werkwijze AVM Moment

Van analyse en concept naar ontwerp en vormgeving. Deze werkwijze staat bij ons garant voor een succesvol resultaat. We zoeken naar de juiste visualisering van de identiteit van jouw bedrijf dat past bij de kernwaarden van je onderneming en aansluit bij de doelgroep. Welke kernwaarden zijn belangrijk en hoe komt dit terug in de huisstijl? Het zijn de bouwstenen voor het fundament van de corporate identity van jouw onderneming.

Veelgestelde vragen bedrijfsimago en corporate identity

Op basis van onze ervaring met verschillende projecten zijn er een aantal terugkerende vragen die klanten aan ons stellen. Onderstaand treft u de meest gestelde vragen aan.

Wat zijn de uiterlijke kenmerken van een corporate identity en huisstijl?

Naast het logo, lettertype en het kleurgebruik bepalen meer kenmerkende elementen het gezicht en de ‘tone of voice’ van een onderneming. Is er bijvoorbeeld fotografie nodig en hoe wordt het binnen de huisstijl toegepast.

Hoe worden de kernwaarden bepaald en de doelgroepen gepositioneerd?

De kernwaarden van het bedrijf worden gedistilleerd uit de visie; the mission statement. Op basis van deze uitgangspunten kunnen de doelgroepen vastgesteld worden. De doelstellingen van het bedrijf worden besproken. Welke visie hebben ze en wat willen ze uitstralen.

Kost het veel tijd om de kernwaarden te bepalen van een bedrijf of organisatie?

Middels twee brainstormsessies met betrokkenen die de dwarsdoorsnede van het bedrijf vertegenwoordigen, worden uiteindelijk de kernwaarden vastgesteld. In de eerste sessie worden de contouren van de identiteit zichtbaar en in de tweede sessie worden de kernwaarden bepaald.

Hoe kan ik er voor zorgen dat de marketingstrategie up-to-date blijft?

Door de uitgangspunten van de marketingstrategie te toetsen aan de dagelijkse realiteit. Moment Design werkt intensief samen met bureaus in marketing en strategie. De ontwikkeling en onderhoud van de huisstijl is onlosmakelijk verbonden met deze marketingstrategie.

In welke sectoren heeft Moment Design ervaring op het gebied van corporate identity en huisstijlen?

De ontwerpers van Moment Design hebben met de ontwikkeling van huisstijlen veel ervaring in het bedrijfsleven, de overheid, dienstverlening, de zorg- en de cultuursector.

Moet ik mijn huisstijl aanpassen als ik meer doelgroepen wil bereiken?

De huisstijl is altijd gebaseerd op de kernwaarden van het bedrijf en de daarbij behorende doelgroepen. Afhankelijk van de grootte van wijzigingen kan een huisstijl aangepast worden. De verandering van het logo is meestal niet wenselijk. Veelal kan worden volstaan met de restyling van een aantal basiselementen.

Heeft AVM Moment Design een netwerk van meerdere samenwerkingspartners?

Ja, wij werken – indien nodig – met een vaste groep partners. We vinden het prettig om altijd betrouwbare partners te hebben en koesteren onze samenwerkingsverbanden. Bij complexe opdrachten of specialistisch werk, een zeer krappe deadline kunnen we hen om hun expertise vragen, maar ook voor een bepaalde periode inhuren. We weten wat onze partners in huis hebben en welke ervaringen ze hebben. Op deze manier kunnen we altijd, voor elke opdracht, een goede groep experts formeren.
Ook hebben wij een nauwe samenwerking met professionele, secure en adequate drukkerijen, die wij waarderen voor hun kennis en soms specifieke vakmanschap.

Wat zijn de voordelen van een allround partner?

Het allergrootste voordeel is dat alle expertise en antwoorden onder een dak te vinden zijn. U kunt uw campagne of huisstijl volledig door ons laten ontwerpen en dan ook ontwikkelen. Zo kunnen wij al uw uitingen is stijl en tone of voice bewaken en doorvoeren waar nodig. Ook het drukwerk kunnen wij voor u regelen en daarin is ons netwerk groot genoeg om de meeste vragen adequaat te beantwoorden en kostenefficiënt in te kopen. Een extra voordeel is dat u niet met meerdere contacten hoeft te communiceren.

Geïnspireerd om met ons samen te werken?

Wilt u meer informatie over uw bedrijfsimago en/of  corporate identity of gewoon even sparren over uw positionering of communicatievraag? neem dan even contact op.