De Nederlandse Kluis, Arnhem

De Nederlandse Kluis is de grootste onafhankelijke aanbieder van kluisruimte in Nederland. En veiligheid is een van de pijlers van hun dienstverlening. Nu werken zij altijd al met strikte veiligheidsprocedures. Wat vraag Corona nu nog extra en hoe tackelen zij dit om hun klanten te blijven bedienen? Ilja Flohr, CCO van De Nederlandse Kluis licht toe.

 

Jullie stellen iedere dag allerlei belangrijke zaken veilig voor jullie klanten? Hoe is het nu anders in deze tijd?

Klanten vertrouwen er op dat zij waardevolle spullen bij ons veilig kunnen opbergen en dat zij deze kunnen ophalen wanneer het nodig is. Deze behoefte van de klant, en onze belofte naar de klant, geldt ook tijdens het Corona virus. Wij werken daarom elke dag hard met een geweldig team om onze dienstverlening gewoon door te zetten. Alle vestigingen zijn op dit moment open. Daarnaast hanteren wij strenge regels voor zowel medewerkers als klanten. Te allen tijde moet er 1.5 meter afstand bestaan tussen personen op de vestiging. Klanten worden er op aangesproken wanneer zij met meer dan 1 persoon de kluis willen bezoeken en indien de wachtkamer te druk wordt, kan aan klanten worden gevraagd om op een later moment terug te keren. Daarnaast wordt de vestiging ontzettend vaak gereinigd en zijn er veiligheidsschermen op de balies om een extra barrière (bovenop de 1.5 meter) te creëren tussen medewerkers en onze bezoekers.

Wij werken daarom elke dag hard met een geweldig team om onze dienstverlening gewoon door te zetten.

Hoe werken jullie nu samen? Kunnen jullie goed thuiswerken? Of zijn er nog mensen in het veld?

Voor zover mogelijk werken wij vanuit huis, maar we hebben ook medewerkers actief in het veld op onze vestigingen. Dit doen we op een veilige en verantwoorde manier. Daarnaast hebben we te maken met veel zieken of medewerkers die met lichte ziekteverschijnselen uit voorzorg thuis blijven. Om deze impact op onze bezetting zo veel mogelijk te beperken staan we met z’n allen klaar om bij te springen op vestigingen daar waar nodig.

Wat betekent deze Corona-tijd voor De Nederlandse Kluis?

Vanuit onze dienstverlening zijn wij gewend te werken met strikte veiligheidsprocedures. Met het corona virus komt hier nu een extra dimensie bij. Als je nu op straat loopt zie je dat het een stuk rustiger is dan normaal. Dit is bij ons op de vestigingen ook het geval. Omdat het nu rustig is op onze vestigingen kunnen we gelukkig onze dienstverlening op een veilige manier blijven uitvoeren. Daarmee kunnen we ook in deze uitdagende tijden een oplossing bieden voor mensen met een opslagprobleem wat niet kan wachten tot het virus is verdwenen.

Met het corona virus komt hier nu een extra dimensie bij

Zijn er ambities die voor De Nederlandse kluis nu mogelijk in gevaar komen?

Dit is eenvoudig te beantwoorden: Nee. We zetten zelfs onze ingezette ambities gewoon door. AVM Moment Design helpt ons hier ook bij in de uitingen. Binnenkort zullen wij hier meer over kunnen zeggen!

Heb je nu al lering getrokken uit deze eerste week Corona-proof werken Tips voor andere ondernemers?

Om in contact te blijven met teams die nu vanuit huis werken is Hangout echt een fijne tool. Voor teams die op vestigingen werken is duidelijke communicatie van veiligheidsrichtlijnen naar klanten en medewerkers ontzettend belangrijk. Vanuit het enthousiasme van klanten en/of medewerkers kan het voorkomen dat veiligheidsrichtlijnen onbewust worden vergeten (je komt bijvoorbeeld toch dichtbij een klant wanneer je een fijn gesprek hebt). Het logisch het ook klinkt, blijf alle richtlijnen vaak herhalen. Hiermee beperken we de verspreiding van het virus zo veel mogelijk.