Herbol werkt.

 

Werk aan de winkel aan de huisstijl plus een campagne voor dit degelijke verfmerk.

Herbol, een mooi merk van AkzoNobel dat uitermate geschikt is voor grote projecten. De prijs is fijn en de kwaliteit is een gegeven. Deze mooie verf verdiende als merk een ‘likje verf’ door een opfrissing (modernisering) van de huisstijl, een nieuwe campagne en passende tone of voice. Wij kregen hiervoor de opdracht. En van zo’n opdracht smullen wij!

How to do what, when?

Lekker kort door de bocht ging het zo: een brainstorm, een storyboard en een presentatie bij Herbol leidde in korte tijd tot de campagne Herbol werkt.. Als we iets meer de tijd nemen om wat meer over het proces te vertellen komen we op het volgende.

Voor Herbol waren een aantal zaken belangrijk: als designers moesten wij in de nieuwe look and feel rekening houden met de herkenbaarheid van Herbol. Tegelijkertijd had het merk nog wat extra’s nodig, een punchline waarmee Herbol nog meer een eigen gezicht krijgt. Een helder verhaal richting de vakschilder op basis van de merkbelofte Schnell, Sicher, Produktiv.
Wij nemen altijd eerst de tijd om het merk te doorgronden. Om te zien wat er al is aan features, visuels en wat er staat in de merkbelofte. Wat zijn de kenmerken en waarvoor is juist dit product geschikt? Deze informatie filteren we, lichten wij uit en van daaruit kunnen we opnieuw het merk vullen en opbouwen. Meestal maken wij hierna een storyboard met 3 concepten in tekst en beeld. In dit geval hebben wij 3 concepten uitgewerkt, maar hadden we in punchlines, en storywise in totaal 8 concepten gemaakt. De keuze was reuze, maar tegelijk ook heel helder.

Herbol werkt.

Na de presentatie is het uit onze handen… en is het in de handen van de opdrachtgever. Gelukkig kon die al snel terugkoppelen dat Herbol werkt. het ging worden. Het was spot on. Zegt alles. Het merk werkt ‘gewoon’, is altijd de goede keuze en komt zijn belofte na. Ideaal voor grotere volumes en in grote projecten. Kortom Herbol werkt. werkt voor Herbol en de vakschilder.

En wij konden verder aan het werk met de creatie van al het winkel- en promotiemateriaal. Wat een fijn project op aan te werken!